Årsmöte och vinster 2024

På lördagen 10 februari var det dags för årsmöte i Skara Konstförening,

Efter ett par år utomhus i vinterkyla var vi i år i hörsalen på Västergötlands museums.

I ”verkstaden” har man haft möjlighet att under museets öppettider se alla inköp till vårt konstlotteri, Johan Carlberg har gjort ett jättefint jobb med hänga upp tavlor och skulpturer. Vår ordförande Kerstin Lorenz höll i klubban och inledde mötet med genomgång av dagordning och verksamhetsberättelse. Hon meddelade att hon efter ett flertal år som ordförande nu lämnar posten vidare, vi kommer alla att sakna Kerstin med sin kunskap och stora kontaktnät. Kerstin talade även om vår stora saknad av allas vår KAC – Kerstin Andrén Clausson, som efter en kort tids sjukdom lämnade oss i våras.

Helene Andersson valdes in som ny ordförande, Arja Laaksonen är ny kassör, Madeleine Frisk vice ordförande. Peter Nordin ersättare, välkommen Peter till styrelsen!

Sist på mötet blev det dragning av närvarovinster, därefter bjöds det på kaffe och bulle medan alla vinnare i lotteriet i tur och ordning fick göra sitt val av vinst. Vi tackar alla våra medlemmar som kom på årsmötet.

Till sist några ord från vår ordförande;

”Jag har varit med i SKF’s styrelsen i nästan 10år som sekreterare, kassör och nu ordförande. SKF är en förening som ligger mig varmt om hjärtat och det känns fint att genom föreningen kunna bidra till att Skaraborna får möjlighet att se konst av hög kvalitet.

Jag är tacksam för förtroendet och ser fram emot att tillsammans med en härlig styrelse jobba vidare med Skara Konstförening.
Till sist har jag ett önskemål och det är att alla medlemmar tar med sig vänner och bekanta och besöker våra utställningar. Under 2024 kommer SKF erbjuda galet bra konst på samtliga 6 utställningarna i Bladhska Galleriet”