Pompeji – Syndens Stad

Konst på bio 14 mars kl. 19:00

Ca 1 timma och 30 minuter

OBS!

Är ni fler i familjen, som är medlemmar och som ska gå måste ni göra en anmälan per person.
Detta pga en automatisk "räknare" som registrerar antal biljetter.

Det verkar som att knappen "skicka" inte syns när man gör sin anmälan i en IPhone, får ni det inte att fungera gå in via en dator eller skicka ett mejl till helene.andersson.ha@gmail.com eller madeleine.frisk@gmail.com.
Hoppas vi ses på bion!

Följ med på en spännande dokumentärfilm om den legendomsusade och förtrollande staden Pompejis historia. Filmen handlar inte bara om det berömda vulkanutbrottet utan om staden själv. Vi får lära oss hur invånarna levde sina liv, hur de tillbringade sin fritid och stadens slutliga öde. Staden har inspirerat och påverkat stora konstnärer som Picasso, Giorgio De Chirico och Wolfgang Amadeus Mozart.

Visningen är gratis för medlemmar i Skara Konstförening. En biljett per medlem. Anmälan är obligatoriskt för att få en plats. Det finns bara ett begränsat antal biljetter så först till kvarn gäller.

Filmen visas i samarbete med Sveriges Konstföreningar Distrikt Skaraborg och Grand Biograf i Skara.